Social Icons

středa 5. září 2012

Kdo je Darren Shan? 1/4

Velká část knih, které jsem přečetla, je právě od tohoto autora. A protože většina z vás nemá ani páru, kdo je Darren Shan. Rozhodla jsem se, že vás zbavím nevědomosti :D





Kdo je Darren Shan?


Darren Shan je irský spisovatel fantasy a hororu, celým jménem Darren O'Shaughnessey.

Životopis... :D ale jenom krátce

Darren se narodil 2. července 1972 v Londýně. Zpočátku pracoval televizní společnosti v Litmericku a pár let poté se rozhodl stát spisovatelem.
V patnácti přišel jeho první úspěch, kdy vyhrál v soutěži o televizní  scénář s černou komedií nazývanou A Day in Morgue. Poté napsal první dětskou knihu Cirque Du Freak, což ho vyhouplo mezi nejlépe prodávané autory a tak začal ságu Darren Shan, kterou po pěti letech dokončil dvanáctou knihou. Po Darren Shanovi začal vydávat sérii Demonata.


Proč je Darren můj oblíbený spisovatel?

 
Jednu z Darrenových knih jsem vlastně našla úplně náhodou. Šla jsem do knihovny, kde nemáme moc velký výběr fantasy, sci-fi a hororů. Začala jsem se ve změti těchto většinou starých knih přehrabovat a vybafla na mě obálka Darrena Shana (Darren Shan - Upírův pomocník). Kniha mě zaujala díky strašidelné obálce a já si jí hrdě nesla domů. Po přečtení druhého dílu (nejdřív jsem četla druhý! :D) jsem se do knihy zamilovala a rozhodla se, že si musím určitě přečíst i další díly, které ovšem v knihovně nebyly.

A teď... Kdo je teda ten Larten? :D

Larten Crepsley je postava z knihy Darrena Shana. Jak už jste si mohli přečíst v jeho životopise, napsal sérii Cirque du freak, která má dvanáct dílů. Série je o mladém upírovi a podle mě jde o jednu z nejlepších upířích knih. Tuhle knihu jsem četla jako první upířinu a naprosto se do ní zamilovala...stejně jako do Lartena :D
Zakazuji vám dát do googlu název Larten Crepsley! :D Protože vám vyjede starší muž (filmová podoba), která se mi vůbec nelíbí. Radějí zkuste Larten Crepsley manga :D to už je o něco lepší. Nejvíc se mi na něm líbí jeho charakter a to, že se jako upír vůbec netřpytí.

Upíří podle Darrena...

Upíří se v Darrenově knize netřpytí, nejsou na vegetariáni a teď pozor, vůbec NEmají tesáky. A jak teda pijí krev? Jednoduše... Uspí svoji kořist (člověka) a řízne jí :D zezačátku mi to přišlo vážně divné, ale později jsem si na to zvykla, a teď mi to přijde jako docela dobrý nápad.
A co umí upíři ještě? Mihnout se :D - prostě rychle utíkají, ale nejsou nesmrtelní. Žijí sice déle a stárnou pomaleji, ale nesmrtelní nejsou.

V dalším článku se trochu víc rozepíšu o jeho knihách a ohodnotím je :D



2 komentáře:

  1. Akurát som si dnes vypožičala z knižnice Upírov pomocník (iné diely nemali) 8D
    tak s do toho čoskoro pustím, som zvedavá, lebo film sa mi veľmi lúbil 8)

    OdpovědětVymazat
  2. no právě proto, žes zakázala dávat do googlu Larten Crepsley, tak jsem to tam dala... proč pro jednou neposlouchám? :D
    Ale né, film jsem viděla, ale knížky si taky možná někdy přečtu... :D

    OdpovědětVymazat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates