Social Icons

sobota 1. prosince 2012

RC: Recenze - Osudové rozhodnutí (Lovkyně snů 3)


Autor: Lisa McMann
Překladatel: Čeněk Matocha
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 224 stran
Anotace: Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.
Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno. Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život…
*
Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

*
Na knihu jsem se opravdu velmi těšila, protože se jedná o závěr celé trilogie, a já byla zvědavá, jak autorka vše zakončí a jak budu překvapená.
*
Janie se svým klukem Cabelem o prázdninách relaxují na chatě. Po velkém policejním zásahu, na kterém měla Janie podíl, je označována za „holku od protidrogáčů“ a ve městě ji každý zná, nemá tudíž chvilku klidu. Janie neřeší nejen tento problém, ale i svoji budoucnost. Poté, co se dozvěděla, že její, nahlížet do snů, ji nakonec připraví o zrak a stane se z ní nemohoucí stařena. Ale co Cabel? Kvůli tomu, že s ní zůstane, promrhá svoji šanci na skvělý život…
*
Janie na chatě vyruší její kamarádka Carrie, která jí oznámí, že odvezla její matku do nemocnice. Janie má o svoji matku strach, protože se neustále utápí v alkoholu. Co když se jí něco stalo? Cabel ji ochotně odveze do nemocnice, kde se Janie dozví, proč její matka tak vyváděla. V jednom z pokojů leží Janiin otec a brzo zemře. Janie se snaží svého otce poznat lépe – navštíví jeho dům a dozvídá se o něm spoustu věcí. Dokonce začíná přemýšlet o tom, jestli není její schopnost dědičná… 
Bylo by možné, aby byl i její otec lovec snů? A proč opustil její matku? A jak se Janie rozhodne?
*
„A teď vidíš tohohle nefungujícího chlapa, někdo ti řekne, že je tvůj táta, a bum, instinktivně za něj pocítíš odpovědnost, protože je nejspíš v ještě větších sračkách než tvoje máma.“
*
Posledního dílu Lovkyně snů jsem se snad ani nemohla dočkat. Druhý díl se mi velice líbil, detektivní zápletka byla naprosto úžasná a já doufala, že se v dalším díle dočkám něčeho podobného. Mýlila jsem se. Janie řešila celý příběh jenom problém se svým otcem, nebo přemýšlela o tom, jestli má Cabela opustit. Byla jsem z toho velmi zklamaná, protože jsem čekala něco více.
*
Janii jsem si oblíbila už v prvním díle, protože jsem ji obdivovala za to, že zvládá vést celou domácnost, hlídat svoji věčně opilou matku a učit se i do školy. Cabel Janii miluje a snaží se jí pomáhat. Bojí se o ni a ví, že Janie bude brzo stará a slepá, ale nehodlá ji opustit.
*
Pochroumaná srdce se možná hojí snáze než ruce a oči.
*
Na autorčin styl psaní jsem si musela znovu zvykat, protože je velmi neobvyklý – ve formě deníků. Někteří čtenáři mají rádi tento typ, protože autor upustí od „omáčky“, kterou obaluje celý příběh a zdržuje se dlouhavých popisů. Mě ale tyto popisy vůbec nevadí, aspoň vím, že autor má vše dokonale promyšlené – nemůže se proto stát, že chvíli jsou hrdinové ve městě a později na hřbitově… Autorčin styl psaní mi nevadí, ale aspoň trošku „omáčky“ bych přidala, jelikož mi místy přijde až moc jednoduchý a neprocítěný.
*
Celou sérii i poslední díl hodnotím pozitivně. Trilogie lovkyně snů jsou dobré oddechové krátké knihy, které neurazí, a máte je přečtené během chvilky. Ačkoliv jsem marně doufala, že se objeví detektivní zápletka, ukončení celé trilogii se mi líbilo a nemůžu si stěžovat.
*

4/5

*
Mají úctu.
A mají pouto.
Obětavost.
Vzájemné porozumění, které překoná kde co.
A pak taky tu lásku.
*
Děkuji nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat zde, na stránkách nakladatelství.

Žádné komentáře:

Okomentovat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates