pátek 19. dubna 2013

Recenze: Krvavý karneval

Autor: Melissa de la Cruz
Nakladatelství: BB art
Počet stran: 224
Rok vydání: 2011
Anotace: Mladí, krásní, bohatí… nesmrtelní Pátrání po pachatelích tajemných vražd mladých upírů zavede Schuyler a jejího nejlepšího kamaráda Olivera až do Itálie, kde by měl žít Schuyleřin dědeček. V New Yorku mezitím vrcholí přípravy na Čtyřstovkový ples, velkou událost, kterou pořádá elita modrokrevných. Rozmazlená a prohnaná Mimi Forceová u toho nemůže chybět – a právě na maškarním bále, který uspořádá jako zakončovací večírek po hlavním plese, číhá za maskami skutečné nebezpečí, kruté odhalení, jež má moc měnit osudy. Po druhé knize ze světa modrokrevných, plné intrik, tajemství a nebezpečí, budete mít ještě větší chuť na další!
Pár slov o autorovi: Melissa vyrůstala v Manile a přestěhoval se do San Francisca s její rodinou, kde absolvovala střední školu The Convent of the Sacred Heart. Vystudovala dějiny umění a angličtinu na Kolumbijské univerzitě.
Melissa de la Cruz je autorkou nejlépe prodávaných The Au-Pairs románů pro dospívající a dospělé, a také spoluautorkou knihy How to Become Famous in Two Weeks or Less. Pracuje jako módní a kosmetické
editorka a píše pro mnoho publikací, včetně The New York Times, Marie Claire, Harper je bazar, Glamour, Cosmopolitan, Allure, San Francisco Chronicle, je, McSweeney Teen Vogue, CosmoGirl! A Seventeen. Strávila čas jako novinářka sledující klubové dění v New Yorku a nyní žije v Los Angeles se svým manželem. (databazeknih.cz)
ISBN: 9780786838936

*
Knihu jsem si chtěla přečíst proto, že jsem četla už první díl a kamarádka slibovala, že druhý je lepší. Nakonec lepší nebyl, dokonce byl horší!
*
Hlavní hrdinkou je Schuyler Van Allenová, upírka - modrokrevná. Schuyler je od přírody krásná, ale snaží se nevynikat, a proto nosí oblečení ze second-handu. Ve svém životě to ovšem nemá jednoduché, její matka
zdroj
je v kómatu a otec je neznámý. Nedávno ji dokonce zemřela i babička vinou stříbrnokrevného, naštěstí ale úspěšně dokončila cyklus, a tak nezemřela úplně. Aby zastavila stříbrnokrevné vydá se Schulyer se svým ochráncem Oliverem do Benátek, kde žije její dědeček.
*
Schuyler se snaží v Benátkách najít svého dědečka Lawrence, ale marně. Nakonec se jí ale podaří staříka objevit. Ten ale neví, jak se dají stříbrnokrevní zastavit a Schuyler odjíždí zklamaná domů. Tam na ní čeká ples modrokrevných. Po smrti své babičky žije Schuyler na okraji společnosti modrokrevných, na rozdíl od snobky Mimi a jejího dvojčete Jacka, který je do Schuyler už dlouho zamilovaný. Po oficiálním plese uspořádá Mimi párty pouze pro pozvané, kde Schuyler políbí tajný ctitel. Mimi se nelíbí, že se Jack motá okolo jiné dívky, a tak vymyslí opravdu zlomyslný plán. Mezitím se Schuyleřin dědeček vrací zpátky, aby svoji vnučku ochránil. Kdo je stříbrnokrevný? Jak se dají zastavit? A co Mimi chystá?
*
zdroj
Jak už jsme zjistili v předchozím díle, upíři tzv. modrokrevní, jsou nadřazená rasa. Jsou to padlí andělé, kteří následovali Lucifera. Upíři dospívají okolo patnácti let a to se projevuje tak, že se jim začne prosvítat modrá krev a vrací se jim vzpomínky na předchozí životy. Upíři totiž žijí neustále v cyklech. Jakmile dokončí svůj pozemský život, odcházejí na druhou stranu, kde čekají, až budou znovu povoláni.
Upírům jsou přiděleni průvodci a i celoživotní upírští partneři. Upírským partnerem se nemůže stát červenokrevný (člověk), ten slouží pouze jako dárce krve, na kterým se modrokrevný živí.
Největší hrozbou modrokrevných jsou stříbrnokrevní. To jsou modrokrevní, kteří se začali živit krví jiných upírů, která je víc posílí než lidská. Mezi "hodnými" a "zlými" upíry probíhá neustálý boj, který může vyřešit "jenom" Schuyler.
*
Schulyer je opravdu hrozná hlavní hrdinka. Nejvíc mi vadí, že je přece přirozeně krásná, i když na sebe vůbec nedbá a chodí v hadrech ze second-handu, navíc i přes tento fakt, má spoustu ctitelů, ale ona se nedokáže rozhodnout. Schulyer naprosto nesnáším, celou knihu jsem fandila Mimi, aby se jí už konečně
zdroj
zbavila. Mimi je skvělá. Je to namyšlená žárlivá fiflena, ale je naprosto dokonalá. Její osobnost je skvělá a já doufám, že se jí podaří si Jacka udržet.
*
Děj vypadal ze začátku velmi slibně a já se těšila, jak si celou knihu užiji. Neužila. V půlce knihy jsem myslela, že málem usnu, protože se děj neuvěřitelně vlekl. Stříbrní se neprojevovali a nic se prakticky nedělo. Blissiny části byly velmi zmatené a já nechápala, co tím autorka chce naznačit. Nejvíc se mi líbil ples, dokud nepřišla Schuyler, ve svých úžasných, obyčejných, starých šatech a byla ozdobou večera. Podle mě to autorka už trochu přehání a vztah Schuyler s Jackem je až moc klišoidní.
*
Pokud hledáte knihu, kde je autorka originální v chování a stylu upírů, Modrá krev bude ta správná volba. Upíří se netřpytí (tohle rýpnutí si prostě neodpustím ;)), nebojí se česneku... Ale pokud hledáte lepší knihu, se skvělou zápletkou a pěkným milostných trojúhelníkem, zkuste raději jinou sérii.
*