Social Icons

pátek 21. června 2013

Recenze: Hush Hush - Zavržený (1)

Autor: Becca Fitzpatrick
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2010
Počet stran: 368
Žánr: Young-Adult, Andělé, Fantasy, Romantika
Anotace: Patchovy oči připomínaly černé hvězdy.
Bral všechno a nedával nic. Ne že bych o něm chtěla vědět víc. Nelíbil se mi zvnějšku a pochybovala jsem, že by se mi zamlouvalo, co se skrývá uvnitř.
Tedy, to není úplně přesné. Zvnějšku se mi líbil hodně.
Dlouhé, silné paže, široká, uvolněná ramena a úsměv zpola hravý, zpola svůdný.
Cítila jsem, že mě neodolatelně přitahuje, a sama sobě jsem přestávala rozumět.
Nora Greyová je svědomitá, chytrá a rozhodně nemá ráda riziko. Jenže se zamiluje do Patche a to je její první chyba. Patchova minulost je totiž všechno, jen ne nevinná. A nejlepší, co kdy udělal, bylo, že se zamiloval do Nory.
Seznámili se na hodině biologie a Nora chce jediné – držet se od něj co nejdál. Jenže jak se zdá, Patch je vždy o dva kroky napřed. Dívka na sobě cítí jeho pohled, i když Patch není nablízku. Cítí jeho přítomnost, i když je v pokoji sama. A když své okouzlení nedokáže déle tajit, vyjde najevo, kdo Patch ve skutečnosti je a proč ji vyhledal. A za všemi otázkami, které se dotýkají jeho minulosti, si Nora a Patch mohou navzájem položit jen jedinou: „Jak hluboko dokážeš padnout?“
Pár slov o autorceBecca Fitzpatricková se narodila 3. února 1979 a čtenářsky ji odkojily Nancy Drew a Trixie Belden. Její vysokoškolský titul nemá kupodivu s literaturou nic společného, právě naopak, její profesor angličtiny ji chtěl dokonce nechat propadnout. Psaní se tudíž nevěnovala až do svých čtyřiadvacátých narozenin, kdy její osud definitivně zpečetil její manžel. Nemohl se totiž rozhodnout, jestli své ženě dát k narozeninám kurz japonské kuchyně nebo osmitýdenní kurz tvůrčího psaní. Proč ho vůbec psaní napadlo, když jeho žena do té doby nenapsala ani čárku není jasné, ale co víme jistě je, že se nakonec rozhodl udělat ze své ženy spisovatelku. Intuice a osud v jejich rodině očividně řídí všechno. Manžel intuitivně vybral kurz psaní a Becca, ačkoliv díky svému profesoru angličtiny neměla k psaní žádný vztah, se přesto rozhodla do toho jít. A povedlo se. Román Zavržený začala psát v roce 2003 prakticky ihned po skončení kurzu. Fascinující je, že dokázala napsat koncept celé knihy za pár týdnů, aniž by věděla, jak chce vlastně příběh zaplést. S většinou ale nebyla spokojená, a tak ho odložila a po několika měsících se k němu vrátila, jen proto, aby ho až na první tři kapitoly celý seškrtala a začala od začátku. (zdroj)
ISBN  978-80-252-1444-2
*
Dlouho jsem váhala, zda se sérií mám vůbec začít. Nakonec mě přemohla zvědavost a touha dozvědět se, kdo je ten úchvatný Patch, o kterém většina bloggerek pěje ódy.
*
zdroj
Hlavní hrdinkou, které velmi závidím, že může vedle Patche jenom dýchat, je nevyzpytatelná Nora. Žije pouze se svou matkou, jelikož jejího otce někdo zabil. Protože je matka často v práci, stará se o dívku hospodyně Dorothea.
Nořinou nejlepší kamarádkou je šílená Vee, jejíž hlášky a otázky týkající se vztahu Nora-Patch, mi několikrát vykouzlily úsměv na tváři. Také je tu Nořina úhlavní nepřítelkyně, královna školy Marcia.
A pak je tu on. Patch. Patche bych označila jako andělského, a to doslova. Nejenom proto, že jeho tělo je naprosto dokonalé a stálo by za hřích, ale i jeho způsoby chování a  vtipné poznámky mě dostaly na kolena. Patch se ihned zařadil na přední příčky seznamu Můj budoucí manžel, kde ještě dlouho zůstane
*
Kretén. Kouří doutníky. Chcípne na rakovinu plic. Doufám, že brzo. Ale tělo má perfektní.
(str. 26)
*
zdroj
Při hodině biologie, prohodí učitel zasedací pořádek. Veeino místo tak obsadí neznámý chlapec, který začne Noru přitahovat. Ta mu ale odolává, protože se jí jeho chování zdá otravné. Aby dostala lepší známku z biologie, snaží se splnit úkol a kvůli němu musí navštívit Patche. Při hraní kulečníku se ještě více seznámí. Noru ale začne zajímat Eliott a Jules, do kterého se zamiluje Vee.
Noru začne pronásledovat záhadný muž. Dokonce ho i srazí, ale později je poškozené auto jako nové. Vážně někoho srazila?
Vše vrcholí tím, když si Vee obleče Nořinu bundu a o pár minut později je napadena záhadným mužem. Je naprosto jasné, že se Noře snaží někdo ublížit. Je to snad záhadný Patch? Nebo Eliott?
*
Přeběhl ulici a úplně se rozplynul v temnotě.
(str. 332)
*
Po dočtení knihy chápu nadšení pro Patche. Vždyť on je tak úžasný. Tajemný, záhadný, padlý…  Patche jsem si naprosto zamilovala.
zdroj
Oblíbila jsem si i netypickou hrdinku Noru. Většina jejich vrstevnic by se neustále skrývala a nechala bojovat ostatní. Nora ne. Snaží se pomoci vše vyřešit, ačkoliv svým snažením natropí víc škody než užitku.
Lepší než Nora byla ale šílená Vee. Je totiž naprosto skvělá nejlepší kamarádka, protože dokáže Noru podpořit i podržet.
*
Lekla jsem se, zděšena ne jeho komentářem, ale částí vlastního já, které se to líbilo.
(str. 33)
*
Začátek knihy byl velmi slibný – záhadný kluk s tajemstvím? Skvělé. Ale později se děj začal trošičku táhnout a každá stránka bez Patche byla jak pro Noru, tak i pro mě, naprostým utrpením.
*
Knižní série o andělech mě zrovna moc nelákají. Asi za to může série Pád, která se mi moc nelíbila. Pokud jste na tom stejně a stále váháte, zda si knihu přečíst či ne, můžu vám poradit jenom jedno – tuhle si prostě přečíst musíte, už jenom kvůli úžasnému a naprosto neodolatelnému Patchovi.
*
4/5

*
„Ale taky mě tak maličko přitahuješ a to se mi vůbec nelíbí.“

(str. 124)

5 komentářů:

  1. Po tejto sérií túžobne pokukujem už rok :D a ešte stále ju nemám...
    To dokáže naštvať :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tobě se to líbilo? Nejsi moje kamarádka :D
    I když s tím Patchem máš pravdu, Noru bych nejradši vzala po hlavě pánvičkou... -.-
    A souhlasím, Pád je kravina!!

    OdpovědětVymazat
  3. Boží! :D Já se do té knížky zamilovala! Celkově do téhle série. Je v tom hodně vtipu apod... akorát mě to tam taky často sralo, ale to je vedlejší. A já Pád oc ráda nemám. Nebaví mě. Oproti tomuhle.. nuda. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Sériu HUSH HUSH mám veľmi rada. Bola to asi taká prvá kniha o anjeloch, čo som čítala a samozrejme Patch sa mi hneď zapáčil. Hláškami, chovaním. Je veľká škoda, že ďalšie časti postupne strácali iskru a nakoniec to bolo veľmi blbé zakončenie série. :)

    OdpovědětVymazat
  5. O této knížce jsem hodně slyšela, vloni mi ji doporučila kamarádka, ale doteď jsem se k ní nedostala a vzpomněla jsem si na ni teď díky tvé recenzi, takže už vím, co za chvilku začnu číst :). A na Patche jsem zvědavá.. =D

    OdpovědětVymazat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates