Social Icons

čtvrtek 16. srpna 2012

Recenze: Proroctví sester


Autor: Michelle Zink
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2011
Číslo vydání: 1. vydání
Počet stran: 368
Anotace: První díl „gotické“ fantasy série situované do Ameriky konce 19. století. Dvojčata Lia a Alice právě osiřela. Lia objeví na zápěstí tajemné znamení a začíná si všímat podivného krutého chování své sestry. Objeví knihu s jedinou stránkou, ve které si přečte temné proroctví, které varuje před příchodem Ďábla na svět. Lia se domnívá, že ona je Strážkyní, která tomu má zabránit, a její zlá sestra Branou, jíž má Zlo vstoupit. Ale je to skutečně tak jednoduché?


*
Knihu jsem si vybrala kvůli zajímavé anotaci. Zaujala mě i obálka (původní), která vypadala tajemně a já doufala, že se budu možná i trochu bát.
*
Hlavní hrdinka knihy je Lia Milthropová, která žije společně se svojí sestrou Alicí, bratrem Henrym a tetou Virginí ve Wycliffu v 19. století. Liiny rodiče už umřeli a ona nese tuto ztrátu velmi bolestivě. James, který Liu hluboce miluje a ona jeho, se jí snaží pomoci přenést se přes ztrátu svého otce.
*
V proroctví ale není na lásku místo. Ne teď.

*
James dá Lie prastarou latinskou knihu, kde se píše o Proroctví sester, proroctví, díky němuž se může na zem dostat spousta ztracených lidských duší i Samael, samotný Satan. Lia je přesvědčena, že je strážkyní a její sestra bránou. Musí sestru chránit, aby se skrz ní nedostaly duše na tento svět, k tomu je zapotřebí najít čtyři klíče, které bránu uzamknou. Lia si je jistá, že Alice něco tuší, a tak ji při výletě pronásleduje až do záhadného domu, kam jde Alice na seanci – chce zjistit budoucnost. Ovšem spiritistka je vyhodí, protože cítí zlo. Lia mezitím zjistí, že další dvě studentky na škole, mají podobné znamení na ruce jako ona a seznámí se s nimi. Lia se později dozvídá krutou pravdu, není strážkyní, jak si myslela, ale bránou i andělem chaosu. Bránou, skrze kterou může Satan projít do našeho světa a napáchat tak velké zlo. Alice se jí snaží přesvědčit, aby přijala svoji roli brány, ale Lia odmítá, chce navždy zrušit proroctví a zamezit tak zlu dostat se na tento svět. Alice je ale rozhodnutá v tom sestře zabránit, a tak propuká boj mezi oběma sestrami, který rozhodne o osudu světa.
*
„Co když… co když mě Duše najdou? Nebo Samael! Jak jim uniknu?“

*
Kniha se zezačátku velmi nudně vleče a prakticky se zde nic neděje. Lia je zpočátku smutná ze smrti otce a začíná si všímat změny sestřina chování. Později když najde knihu, tak si pročítá proroctví stále dokola a moc jej nechápe.
*
Občas jsem kroutila hlavou, nad pomalým uvažováním hlavní hrdinky. Autorka mě vůbec nenapínala, protože se dalo lehce předvídat, kde jsou ony klíče a kde jsou ty ostatní věci k rozluštění celého proroctví. Většinou jsem jenom čekala a čekala, až hlavní hrdince konečně vše dojde.
*
Kniha je prolínána nudnými pasážemi, kdy hlavní hrdinka vše řeší se svými kamarádkami a usilovně přemýšlí, kde by ony klíče mohly být. U těchto pasáží jsem se hodně nudila, protože se vlekly, stejně jako začátek, nic se nedělo. Hrdinky pouze jezdily na koni, chodily na procházky do města a o všem diskutovaly. Než se k něčemu dostaly, už byl pomalu závěr knihy, který má velmi rychlý spád. Na posledních pár stránkách se stane spousta věcí, které autorka mohla klidně rozložit do celé knihy, aby se tak nevlekla.
*

Ale abych jenom nekritizovala… Četla jsem názory i ostatním blogerů a zaujala mě recenze jedné slovenské blogerky (Simcsa), která píše, že slovenský překlad je naprostá katastrofa. Protože se slovenským překladem nemám zkušenosti, přečetla jsem si celý článek, kde je napsáno, že hlavní hrdinky se chovají jako normální dnešní puberťačky, dokonce i tak mluví – to je fuk, trčet… Když jsem si tuto recenzi přečetla, byla jsem ráda za český překlad, kde chování i mluvení odpovídá době okolo 19. století.
*
Knihu hodnotím jako 3/5, protože jsem ráda za český překlad a na knize se mi líbil její závěr, díky kterému si možná v budoucnu přečtu i druhý díl.



A modlím se, abys na mě  počkal. Pokud na mě počkáš, vrátím se. Máš moje slovo a mou lásku.



5 komentářů:

  1. Mě tahle trilogie hrozna zaujala. První díl jsem si koupila jen tak a nepočítala jsem, že mě tak moc chytne :).. A přesně, jsem ráda, že jsme nedopadli jako na slovensku s tím překladem.. Taková mluva by se do této trilogie rozhodně nehodila :)..

    OdpovědětVymazat
  2. Nebylo to tak špatné, ale čekala jsem něco víc, něco co by mě třeba zvedlo z gauče :) tady jsem si už jen přála aby už byl konečně konec

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám tadyty knihy podobného typu docela ráda, takže kniha mě nezklamala, Líbila se mi.

    OdpovědětVymazat
  4. Hľadám nejakú dobrú knihu na leto- možno by to mohla byť táto :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tuto knihu bych si určitě ráda přečetla, myslím si že je spíš pro mladší čtenáře

    OdpovědětVymazat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates